زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 3:26 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 89
نویسنده پیام
mahya آفلاین


ارسال‌ها : 427
عضویت: 23 /5 /1392
تشکرها : 270
تشکر شده : 180

حالت من :


بیش از 420 سازمان مردم‎نهاد زیست‌محیطی در ایران وجود دارد
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی سازمان حفاظت محیط ‎زیست گفت: راه حل برون‎رفت
از مشکلات زیست‎محیطی استفاده از ظرفیت سازمان‎های مردم‎نهاد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام ) به نقل از ایسنا، قیومی در نشست هم‎اندیشی سازمان‎های مردم نهاد زیست‎محیطی استان‎های زاگرس‎نشین که در محل سالن کنفرانس علامه طباطبایی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: راه حل برون‎رفت از مشکلات امروز که محیط‎زیست با آن دست به گریبان است، استفاده از ظرفیت‎های خاص سازمان‎های مردم‎نهاد زیست‎محیطی است.
وی ادامه داد: بیش از 420 سازمان مردم‎نهاد زیست محیطی در ایران وجود دارد که متأسفانه تعداد زیادی از آنها حضور پررنگ و مؤثری در حوزه محیط‎ زیستی ندارند.
قیومی اضافه کرد: البته سازمان‎هایی نیز هستند که به جد فعالند و مسوولان آنها با اساتید دانشگاهی برابری دارند.
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی سازمان حفاظت محیط ‎زیست در ادامه از تهیه، تدوین نظام رتبه‎بندی سازمان‎های مردم‎نهاد خبر داد و گفت: این نخستین کاری است که در این حوزه در حال انجام است و در صورت تهیه شدن حتماً ابلاغ خواهد شد.
وی یادآور شد: بر اساس این شاخص‎ها، سازمان حفاظت محیط‎زیست ایران بیان کرد: سازمان‎های مردم‎نهاد می‎توانند با اطلاع‎رسانی در خصوص اتخاذ تصمیمات دولتی که به تخریب محیط‌‎زیست منجر می‎شود حساسیت مسوولان را بالا برده و به پیش‎گیری از اقدام کمک کنند.
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی سازمان حفاظت محیط ‎زیست خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان حفاظت محیط‎زیست ایران به منظور توانمندسازی این سازمان‎ها دوره‎هایی در نظر گرفته که دوره ابتدایی آن قبلاً در یزد برگزار شد.
قیومی خاطرنشان کرد: گفته شده به دلیل اهمیت موضوع، سازمان‎های مردم‎نهاد در جلساتی که استانداری‎ها برگزار می‎کند حضور داشته باشند و ما منتظر ابلاغ این آیین‎نامه هستیم.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‎زیست به تخصص‎های سازمان‎های مردم‎نهاد در حوزه آموزش‎و پژوهش نیاز دارد.
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی سازمان حفاظت محیط ‎زیست اضافه کرد: بنابراین معاونت آموزش‎و پژوهش سازمان برای نخستین بار در سال گذشته تفاهم‎نامه‎ای را با وزارت علوم برقرار کرد: که شامل 7 کنسرسیوم بوده و بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
وی ادامه داد: باید سازمان‎های مردم‎نهادی که توان علمی برای همکاری با سازمان را دارند به دانشگاه‎ها و حوزه پژوهشی معرفی شوند تا بتوانند تأثیر خود را به اثبات برسانند.
مدیرکل آموزش و مشارکت‎های مردمی سازمان حفاظت محیط ‎زیست اظهار کرد: در صورت تسری موضوعات مهم به آماد مردم می‎توان شاهد حل بسیاری از مشکلات بود و از اتخاذ هر تصمیم مخربی ممانعت به عمل آورد.
قیومی در پایان خواستار اطلاع‎رسانی دغدغه نهادهای مردمی به سازمان شد.

محیاخسروی
منبع:http://doe.ir


یکشنبه 03 شهریور 1392 - 00:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mahya به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: alivet &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com